5 prostych sposobów na piękną sylwetkę bez siłowni

  •  Redakcja
  •  0
  •  12 kwietnia 2016
  • 512
 

Czy dla posiadania ładnego ciała konieczne są ostre treningi w fitness klubach? Na pewno nie! Poznaj 5 prostych sposobów na to jak zadbać o sylwetkę i kondycję bez chodzenia na siłownię! Czujesz, że spodnie są z dnia na dzień bardziej obcisłe? Wejście po schodach kończy się zadyszką? Twoje ciało potrzebuje ruchu!


Siłownia – to pierwsze co przychodzi Ci do głowy. Ale na samym wstępie zniechęca opłata karnetu czy stanie w korkach podczas dojazdów do klubu. Dochodzi też lęk przed spojrzeniami stałych bywalców siłowni. Jogging? Nie masz odpowiednich butów, boisz się o stawy kolanowe no i pogoda nie taka… To może basen? Nie, bo przybyło Ci troszkę kilogramów, więc kostium kąpielowy odpada… Prawdziwe błędne koło!
Na szczęście są efektywne i proste sposoby na to, aby ominąć wszystkie te przeszkody. Oto 5 z nich!

Spaceruj!

Ruch na świeżym powietrzu jest o wiele efektywniejszy niż w zamkniętych pomieszczeniach, ponieważ dostarcza organizmowi tlenu. A tlen jest konieczny do procesu spalania tłuszczu! Nie musisz od razu uprawiać intensywnego marszu. Wystarczy spacerować w tempie, które pozwala swobodnie rozmawiać. Może zrezygnujesz z dojazdów samochodem do pracy. Wystarczy 40 minutowy spacer 3-4 razy w tygodniu, a zaczniesz tracić kilogramy, poczujesz się lepiej i dotlenisz swój mózg .

Tańcz!

Wcale nie chodzi tu o profesjonalne zajęcia taneczne! Wystarczy, że w czasie sprzątania włączysz muzykę i zaczniesz rytmicznie poruszać biodrami! Sprzątając przez godzinę możesz spalić 250 kcal. Jeśli dodasz do tego parę piruetów i podskoków ta liczba może wzrosnąć nawet dwukrotnie. Nie bój się tańczyć na imprezach- szczególnie na tych z dużą ilością jedzenia. Godzina na parkiecie daje takie same efekty jak godzina aerobiku.

Rób półprzysiady!

Aby schudnąć i uzyskać ładniejszą sylwetkę potrzebujesz ćwiczeń siłowych. Rewelacyjnym ćwiczeniem są półprzysiady. Możesz je wykonywać podczas prasowania czy zmywania. Półprzysiad wykonany z napiętymi mięśniami brzucha to jedno z najlepszych ćwiczeń dla naszej sylwetki. Wykonując ich tylko 30 dziennie wyraźnie zmniejszysz obwód swoich ud!

Poznaj ćwiczenia izometryczne!

To taki rodzaj ćwiczeń podczas których nie zmieniamy długości mięśnia napinając i rozluźniając go. Zaletą tych ćwiczeń jest to, że możesz to robić zawsze i wszędzie! Czekając w kolejce do kasy w markecie napinaj pośladki. Siedząc przed komputerem ściskaj kolana. Chodź często z lekko wciągniętym brzuchem. Ćwiczenia izometryczne są bardzo efektywne, ponieważ są rodzajem ćwiczeń siłowych. Rewelacyjnie wyrzeźbią Twoje ciało!

„Deska”- najlepsze ćwiczenie świata.

To ćwiczenie niezwykle popularne wśród takich amerykańskich gwiazd jak Cameron Diaz, Jessica Alba czy Matthew McConaughey! „Deska” (po angielsku PLANK) to podpór przodem na przedramionach. To proste ćwiczenie pobudza prawie wszystkie partie mięśniowe twojego ciała. Możesz je wykonywać w łóżku po przebudzeniu lub przed zaśnięciem. Ćwiczenie „deski” wysmukla sylwetkę, wzmacnia mięśnie kręgosłupa, wpływa na zwiększenie tkanki mięśniowej i spala tłuszcz. Pierwsze efekty wizualne zaobserwujesz już po dwóch tygodniach! Możesz zacząć od ćwiczenia 2-3 razy w tygodniu, wytrzymując w pozycji około 20 sekund. Z każdym kolejnym tygodniem, wydłużaj czas.
Teraz już wiesz, że zgrabna sylwetka i lepsze samopoczucie masz na wyciągnięcie ręki! Bez trenera i modnego dresu i karnetu na siłownię.
Pamiętaj, że każda forma ruchu jest dobra!
Powodzenia!

Przeczytaj także