5 sposobów na brak motywacji do treningów

  •  Redakcja
  •  0
  •  18 stycznia 2017
  • 509
 

Ćwiczysz regularnie, starasz się a efektów jak nie było tak nie ma? Nie poddawaj się! Pokonanie zniechęcenia przychodzi z trudem, ale są sposoby żeby przeciwstawić się trudnościom. Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych porad, skorzystaj z takiej która będzie ci najbardziej odpowiadać 🙂

Jak zwiększyć motywację i powrócić do regularnych treningów?

Przygotuj plan działania

Pomyśl i zaplanuj wykonywanie ćwiczeń wtedy kiedy nie będzie sprawiało ci to kłopotu. Zrezygnuj z takich treningów, które będą zaburzały twój zwykły rozkład dnia lub będą powodowały dodatkowy stres np. że możesz się dokądś spóźnić. Najlepiej jeśli treningi będą powtarzały się tego samego dnia tygodnia, o tej samej godzinie,  pomiędzy innymi rozplanowanymi czynnościami, które sprawiają ci radość. Wówczas łatwiej będzie Ci przebrnąć przez ćwiczenia.

W grupie siła

Z kłopotami z motywacją można również poradzić sobie zapisując się na treningi grupowe w klubach fitness. Aerobic wykonywany w grupie, z możliwością delikatnej rywalizacji zawsze działa skutecznie. Dodatkowo jeśli masz możliwość poproś przyjaciółkę żeby spróbowała trenować z Tobą. Będziecie się wzajemnie dopingować i pilnować, żeby nie opuszczać zajęć z byle powodu.

Mierz się!

Wykonywanie pomiarów swojego ciała jest niezwykle istotne. Wykonywane regularnie pozwolą ci sprawdzić jakie robisz postępy i jak szybko. Po kilku tygodniach będziesz wiedziała jak bardzo twoje wymiary się zmieniły i doda ci to zapału do dalszej pracy. Jeśli nie jesteś zadowolona z wyników i masz czarne myśli  – przejdź do następnego punktu.

Wizualizuj!!!

Nic nie działa tak dobrze jak wyobrażenie siebie z doskonałą sylwetką, w wyśmienitej formie. Dążenie do celu, który się wizualizuje jest o wiele, wiele prostsze. Wyobraź sobie siebie za kilka miesięcy, ubraną w upatrzoną sukienkę o kilka rozmiarów mniejszą, przyciągającą wzrok wszystkich facetów mijanych na ulicy 🙂 Działa pozytywnie? Łechta kobiecą próżność? To do roboty!

Nazwanie i przywołanie konkretnych korzyści, które przyniesie ci uzyskanie zgrabnej sylwetki i dodatkowej formy działa cuda. Widząc je, wiesz że jest o co walczyć i nie poddasz się z byle powodu. Myśl o satysfakcji jaką osiągniesz pozwoli szybciej przewalczyć stagnację. Pamiętaj jednak o tym, żeby te wizualizacje były realne do osiągnięcia, takie na które pozwoli budowa Twojego ciała oraz twój organizm. W zgodzie ze zdrowym rozsądkiem nie przecenisz swoich możliwości.

Spotkaj się z trenerem

Jeśli nie potrafisz poradzić sobie samodzielnie z brakiem motywacji, najlepszym sposobem dla ciebie będzie nawiązanie współpracy z trenerem personalnym. Umów się na spotkanie. Trener przeprowadzi z tobą wywiad, pozna twoje zamiary, upodobania i przygotuje dla ciebie trening. Będzie cię motywował do ćwiczeń, zmieniając je w zależności od twoich potrzeb, kondycji. Doradzi również w sprawach diety, która pozwoli szybciej osiągnąć zamierzony efekt.

Podsumowanie

Nie chudniesz, twoje ciało się nie zmienia, choć powinno bo przecież trenujesz. Bez osiągnięcia  założonych efektów, najprościej odpuścić kontynuację treningów. Skoro nie działa to po co? – to jedna z najpopularniejszych wymówek. Nie warto jednak rezygnować. Konsekwencja w działaniu jest najważniejsza. Musisz zdecydowanie skupić się na znalezieniu rozwiązania problemu. Może popełniasz jakiś błąd albo zbytnio się forsujesz. Odpocznij, przemyśl sprawę i na zimno podejdź do tematu. Zrób sobie przyjemność – to wpłynie pozytywnie na twoje samopoczucie i pozwoli ci szybciej przezwyciężyć ci przeciwności z jakimi się zmagasz.

Przeczytaj także