Mięśnie kapturowe

Pompki francuskie Możliwość komentowania Mięśnie kapturowe została wyłączona 51
Mięśnie kapturowe
1 vote, 5.00 avg. rating (88% score)

miesnie-kapturowe-1Potężne rozbudowane mięśnie czworoboczne grzbietu, czyli mięśnie kapturowe budzą respekt i nadają sylwetce masywny wygląd. Silne kaptury, bo tak potocznie nazywana jest ta partia mięśni, to mocne plecy i większa siła.

Mięsień czworoboczny zaliczany jest do powierzchownych mięśni grzbietu i biegnie od wyrostków kolczystych kręgosłupa do ramion i czaszki. Składa się z trzech części: górnej, środkowej i dolnej, a jego kształt przypomina duży kaptur, skąd też wzięła się jego potoczna nazwa. Mięsień czworoboczny ma wiele miejsc przyczepu, a jego możliwości ruchowe są bardzo duże. Odpowiada za ruch obręczy kończyn górnych, głównie podnoszenie, obracanie i ściąganie łopatek, wspomaga też ruchy głowy.

Zbudowanie kapturów jest bardzo dobrym sposobem na poprawienie wizualne sylwetki. Najczęściej trening tej partii mięśni łączy się z treningiem pleców lub treningiem barków, ponieważ nie da się rozwinąć wszechstronnie mięśni grzbietu jednym lub dwoma ćwiczeniami. Trening najlepiej ułożyć obszarowo, czyli przy treningu barków ćwiczyć też górną część mięśni kapturowych, natomiast przy treningu pleców skupić się na dolnej i środkowej części tych mięśni. Związane jest to z tym, że przy ćwiczeniach danego obszaru mięśni są one rozgrzane i gotowe do ćwiczeń, a to znacznie zmniejsza ryzyko kontuzji.

Jakie ćwiczenia rozbudowują mięśnie kapturowe? Do treningu górnej części kapturów dobrze jest włączyć szrugsy, czyli wznosy barków ze sztangą, sztangielkami, suwnicą Smitha lub linkami wyciągu dolnego. Na środkową i dolną część kapturów polecane są różnego rodzaju wiosła, ściąganie linki wyciągu górnego do klatki, podciąganie na drążku lub rwanie.

Zobacz także:

Author

Related Articles

Search

Back to Top